מעבדה היפר ספקטראלית ניידת

מעבדה היפר ספקטראלית היא דבר מורכב בדרך כלל הדורש מלבד המחוש ההיפר ספקטראלי, גם ציוד היקפי לאיסוף נתונים, ביצוע חישובים, תיעוד, תצוגה וכיו"ב.

מה הן המגבלות בבדיקות היפר ספקטראליות בשטח?

עד היום אחת מהמגבלות לביצוע בדיקות היפר ספקטראליות בשטח היה הסרבול בהבאת הציוד לביצוע מדידות מסוג זה בשטח.
כשאומרים ביצוע מדידות בשטח, הכוונה די מגוונת. ביצוע המדידות נדרש לפעמים בשטחים חקלאיים מרוחקים, בתנאי סביבה לא נוחים, ברצפת ייצור, בחממות, בזירת פשע, במוזיאון ועוד רבים אחרים.

איך מעבדה ניידת מספקת פתרון לבדיקות בשטח?

באמצעות מוצר חדש הנקרא SPECIM IQ, ובאמצעות ניסיון רב שנרכש בחברת אסיו ויז'ן בתחום ההיפר ספקטראלי, אנחנו מאפשרים להפוך את המעבדה ההיפר ספקטראלית למעבדה ניידת איתה ניתן לבצע מדידות ואף להסיק מסקנות מיידיות בשטח כמעט בכל אתר וכל תנאי הסביבה.

מה כוללת מעבדה היפר ספקטראלית ניידת?

במעבדה ההיפר ספקטראלית הניידת ניתן למצוא את כל המרכיבים הנדרשים ממעבדה כזו:

  • מחוש ספקטראלי
  • מערכת מחשוב
  • יחידת סריקה
  • יחידת איסוף נתונים
  • תוכנה לאיסוף נתונים
  • תוכנה לעיבוד נתונים
  • יחידת זיכרון לתיעוד
  • יחידת תצוגה
  • אספקת מתחים באמצעות סוללות

באילו ממשקים ניתן להשתמש במעבדה ניידת?

מעבדה ניידת זו יכולה לשמש באינספור אפליקציות:
רפואהחקלאות, אמנות, חקר כדור הארץ, זירת פשע, חקר חומרים, מחזור, תעשיית המזון וכיו"ב.
אסיו ויז'ן צברה ניסיון רב בתחומים הנ"ל. באפשרותנו להציע שירותי מדידה וכן את הציוד המתאים ללקוחות עבור אפליקציה ספציפית.

להלן מספר דוגמאות לשימוש במעבדה ניידת:

בזירות פשע:

 בתעשיית המזון:
  

אמנות

בריאות

זירת פשע

תעשיית המזון

המעבדה הניידת פשוטה להפעלה

אחד מהיתרונות הבולטים של המעבדה הניידת הוא פשטות הפעלתה. השימוש בגדול מורכב מחמישה צעדים יחסית פשוטים.

  • התמקמות מול המטרה
  • הארה נכונה של המטרה
  • כיוון פונקציות בסיסיות במצלמה כגון מיקוד וזמן אינטגרציה
  • רכישת תמונה
  • פיענוח תוצאות

ברוב המקרים כמעט בכולם התוצאות ניתנות בו במקום וללא עיבוד מורכב כגון במערכות היפר-ספקטראליות אחרות.

פונקציות חשובות במעבדה הניידת

במקרים רבים המעבדה הניידת נדרשת לספק אינפורמציה מקושרת למקום. למשל מדידות רבות במהלך היום בשדה חקלאי. למשל בדיקות במספר זירות פשע וכדומה. לצורך כך המצלמה ניתנת לקישור לGPS והיא מנתרת בנוסף לאינפורמציה ההיפר ספקטראלית גם את המיקום בו נעשתה המדידה.
לצד האפשרות לעבוד עם SPECIM IQ כמעבדה ניידת, ניתן להרחיב "מעבדה ניידת" זו באמצעות חיבור למחשב נייד ושימוש בתוכנת IQ Studio software.
תוכנה זו מאפשרת: להפעיל את המעבדה הניידת בצורה קלה, לעבד את הנתונים באמצעות כוח עיבוד חזק יותר מזה של המצלמה עצמה אך מעבר לכך מאפשרת להפוך את המצלמה למצלמה חכמה.

איך מצלמה חכמה משפרת את ביצועי האנשים בשטח?

מצלמה היפר ספקטראלית חכמה הינה מצלמה שתוכנתה לאתר אנומליות מסוימות ולאחר שהמצלמה "אומנה" ללמוד אנומליות אלה, ניתן להפעילה באמצעות כוח אדם שאין לו כל מיומנות בטכנולוגיה ההיפר-ספקטראלית.

שתי דוגמאות להמחשה:
ניתן לזהות זיהומים ספציפיים במי ים או במי נחלים אשר לא ניתן להבחין בהם בעין רגילה. הם אינם בעלי מרקם או צבע מיוחד. על ידי לקיחת דגימה נלמד את המצלמה להבחין בחתימה ההיפר ספקטראלית של זיהום זה ובכל פעם שיופיע זיהום זה נצבע אותו בצבע כלשהו שיצביע על נוכחותו של הזיהום. מרגע זה והלאה ניתן לצייד במצלמה כל פקח ללא כל ניסיון והבנה כלשהי בטכנולוגיה היפר ספקטראלית והמצלמה כולל האפליקציה תזהה עבורו את האנומליה (הזיהום) אותו הוא יחפש.
דוגמא אחרת מתחום הזיהוי הפלילי. מאחר ולדם שלנו יש חתימה היפר ספקטראלית ידועה, ניתן להפריד בין כתמי דם לבין כל כתם אחר בזירת הפשע. גם אם כתמי דם אלה כבר אינם נראים ככתמי דם. לאחר לימוד של המצלמה כיצד נראה כתם דם מבחינה ספקטראלית, אפשרי לצייד במצלמה כזו כל חוקר שבמבט מהיר יזהה את כתמי הדם בזירה.
אלו הן רק שתי דוגמאות מיני רבות ולעיתים איננו יודעים אפילו אם ניתן לזהות באמצעות חתימות היפר ספקטראליות אנומליות אותן אנחנו מחפשים. אך אין ספק ששווה להתנסות ולבדוק מאחר ולכל החומרים בטבע יכולת להחזיר בצורה ספקטראלית שונה את האור הפוגע בהם.

אין ספק שהמעבדה הניידת החבויה בתוך מצלמת ה SPECIM IQ מרחיבה לעין שיעור את יכולת הראיה של הפרטים השונים בעולמנו.

 
שתף
Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Print

מאמרים בנושא

אסיו וויז׳ן והמהפכה התעשייתית הרביעית

במאתיים השנים האחרונות עברה האנושות שלוש מהפכות תעשייתיות. המהפכה הראשונה הגיעה עם המצאת הנול המכני הראשון; השנייה – עם המצאת חגורת המסוע שתרמה לייצור מהיר במיוחד; והמהפכה השלישית מיוחסת להמצאת הבקר המתוכנת הראשון של חברת מודיקון. מפעלים בכל העולם וגם בארץ כבר יודעים – אנחנו נמצאים בעיצומה של המהפכה הרביעית.

קרא עוד »

הקלטת נפחי וידאו גדולים במיוחד. מי צריך ואיך מבצעים?

הקלטת נפחי וידאו גדולים במיוחד או כפי שנקראת בשפה המקצועית Volumetric Capture נדרשת במספר אפליקציות וידאו ייחודיות ובייחוד בתחום תרבות הפנאי. אולפני הקלטות, אולמות ספורט וכיו"ב. מדובר על מערכת מרובת חיישנים (מצלמות) ברזולוציה גבוהה ובקצב צילום גבוה. קצב הצילום הגבוה, הרזולוציה והעובדה שקיימות מספר רב של מצלמות, משמעותן, נפח אדיר

קרא עוד »

שדרוג GigE Vision למהירויות של 5,10,25 GigE

טכנולוגיית GigE Vision קיימת בתחום ה- Machine Vision מאז שנת 2006 וניתן לומר בוודאות שהיא שימשה במשך השנים לשדרוג משמעותי במערכות ויז'ן.לאחרונה ממשק GigE Vision משודרג לקצבים מהירים של 5,10 ואף 25 GigE. מדוע שדרוג זה חשוב כל כך? חשוב להבין את הרקע. בשנת 2006 התאגדו 12 חברות ויצרו את ממשק ה

קרא עוד »

אסיו ויז'ן מספקת מערכת לאפליקציות Bin Picking באמצעות רובוטים

קווי ייצור באמצעות רובוטים בנויים על מנת להפוך רכיבים וחומרים למוצרים. קווי ייצור אלה מאוד יעילים בתפוקה שלהם. כלומר, תן להם את החומרים והרכיבים בצורה ברורה, במקום ברור ובזווית הנכונה והם יהיו יעילים מאוד בבנייה. קווי ייצור אלה אינם יעילים בכניסה לקו, כלומר בהכנסת הרכיבים או החומרים אל קו הייצור. גורמי אי

קרא עוד »

אסיו ויז'ן ותעשייה 4.0 – החשיבות של Machine Vision

מהפכת התעשייה דור רביעי (4.0) והמפעל החכם הינם חלק משמעותי בתקופה הנוכחית. המהפכה מאופיינת על ידי פיתוח והטמעה של מערכות ייצור משולבות מחשב: אינטרנט, מצלמות, חיישנים שקולטים נתונים, שימוש באינטליגנציה מלאכותית, עיבוד נתונים בזמן אמיתי ותקשורת שהיא לא רק בין אדם לאדם אלא בין .מכונה לאדם ובין מכונה למכונה במסגרת

קרא עוד »

לשיחת יעוץ

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!